افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در تحلیل بازار مسکن، باتوجه به وضعیت نابسامان بازار مسکن  طی چند روز اخیر، مدیر عامل بانک مسکن در رابطه با میزان تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق تسهیلات اعلام نمود : « درخواستی برای افزایش تسهیلات خرید مسکن به بانک مرکزی ارسال شده است تا اقداماتی برای خرید مسکن خانوارهایی که توان قدرت خریدشان را دست دادند اعمال شود، زیرا تسهیلاتی که  از سوی مدیرعامل بانک مسکن در نظر گرفته شده بود، در روزهای گذشته حدود 60 میلیون بوده  و هم اکنون در سال 97 این تسهیلات  به 80 میلیون تومان رسیده است.»

کارشناس بخش مسکن در خصوص افزایش تسهیلات خرید مسکن بیان کرد که با توجه به شرایط  نامطلوب بازار و رشد نامتعارف قیمت های مسکن افزایش حدود 20 میلیون تسهیلات نسبت به گذشته بسیار ناچیز است؛ بطوری که جبرانی برای تامین مالی متقاضیان مصرفی نمی شود.

 این روند نامطلوب شرایطی برای افزایش فعالیت سوداگران را فراهم می کند به طوری که کاهش توان مالی متقاضیان مصرفی در بازار مسکن را تبدیل به یک بازار سرمایه ای کرده، از این سو رونقی که در بازار مسکن بازگشته، کاذب است و امکان رکورد در این بخش وجود دارد. در شرایط فعلی که بازار مسکن با مشکلات متعددی مواجه شده است، تصمیم گیری برای آینده بازار سخت شده و چنانچه بازار مسکن به ثبات نرسد این بخش به ثبات نمی رسد.

کارشناسان بخش مسکن در خصوص افزایش تسهیلات خرید مسکن بیان کردند که افزایش این میزان تسهیلات برای  خرید واحدهایی با عمر بنای 15 سال به بالا می باشد. به طوری که این میزان افزایش تسهیلات نمی تواند کمبود توان مالی متقاضیان مصرفی را جبران کند چرا که این میزان افزایش تسهیلات با انتظارات بسیاری از متقاضیان مصرفی مطابقت ندارد .

متاسفانه  مشکل این حوزه اقتصادی خرید ملک های نوسازی است که با توجه به افزایش تسهیلات در نظر گرفته شده از سوی مدیر عامل بانک مسکن، باز هم  این تسهیلات با توان مالی  متقاضیان مصرفی تطابق ندارد. همچنین این افزایش سقف تسهیلات حدود 20 میلیون تومانی موجب نگرانی بسیاری از کارشناسان بخش مسکن شده است بدین معنی که این اوضاع نامطلوب و افزایش صعودی قیمت های مسکن  در بازار نمی تواند توان مالی متقاضیان مصرفی را پوشش دهد .

این امر نشان می دهد که این افزایش سقف تسهیلات مسکن در امور تامین مالی متقاضیان مصرفی اثر گذار نخواهد بود و در صورت موافقت درخواست مدیرعامل بانک مسکن از سوی بانک مرکزی، در صورت لزوم باید دستور العمل هایی در خصوص با نحوه اجرای این افزایش تسهیلات خرید مسکن برای حمایت متقاضیان مصرفی صورت گیرد.

برای اطلاع از قیمت روز آهن آلات در کانال تلگرام آهن پرایس عضو شوید.





:: بازدید از این مطلب : 188
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: